Wednesday, May 19, 2010

Kenapa saya suka kraf & menjahit??

Kenapa yer korang suka buat sesuatu?..macam saya sekarang ni sangat2 suka menjahit dan buat aktiviti kraf. Pasti setiap orang punya sebab tersendiri kan...

Saya memang suka menjahit dan buat kraf..tak kira la apa2 kraf pun pasti ingin mencuba...ini hobi saya sejak tahun lepas..selepas melihat blog kawan2 yang banyak buat kraf, saya jadi semakin bersemangat untuk teruskan hobi ini secara serius.

Seakan menjadi satu terapi pada saya bila saya dapat menjahit atau berkraf. Hmm..kadang kala kerja di pejabat memang stress, kerja x pernah habis, balik rumah terpaksa pula bertungkus lumus masak dan kemas rumah, mana nak layan adam lagi, suami lagi...(best nyer kalau ada pembantu kan...:) ) setiap hari memang penat, tapi kalau la setiap hari sebelum tidur tu dapat menjahit sikit pun, pasti rasa penat tu akan hilang..bangun pagi pun rasa bersemangat jer...hehehe..pelik jgk kan..kalau dulu saya x macam ni..rutin saya cuma sepanjang hari kat ofis, malam kat rumah, masak, makan, lepak2 dgn adam dan suami...then tidur...

Sekarang ni, biarpun rutin harian jadi bertambah sibuk, tapi saya rasa puas hati. Walaupun saya sibuk dgn aktiviti jahitan dan kraf, saya xkan abaikan anak dan suami. Saya akan pastikan layanan saya utk diorg berdua tetap sama macam dulu. Hobi ni saya cuma buat bila anak dan suami dah tidur jer..tinggal la saya melayan mesin jahit pulak...hehehe.Tapi kadang2 tu, ada jugak time adam x tidur pun menjahit jgk tapi terpaksa curi2 jahit la..memang susah sikit tp ok lagi la setakat ni. Nanti Adam dah besar lagi ok la harapnya...

Kadang kala terfikir juga macamana la kwn2 kt sini manage masa ek..especially bg ibu2 yang bekerja dan menjahit tu..adakah mereka pun macam saya..atau mcmana?

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...